Referat af Isabellaparkens grundejerforening den 29 juni 2009
1.0
Referat godkendt.
2.0
Økonomi
2.1
Kontigentstatus. Vi er nu midt i andet år og har besluttet, at de få som ikke har indbetalt igen vil blive opsøgt af betyrelsen. Der sendes nu et andet medlem i håb om, at samvittighedsfølesen bliver kraftigere så alle grundejere deltager med indbetalinger som følger et grundkøb. Kasseren viderebringer den nødvendige indformation til Torben, som derefter tager aktion.
2.2
Der blev fremlagt et evt. forslag om, at vi i fremtiden skulle udlisitere Isabellaparkens vejvedligeholdelse. Dette er noget Odense kommune udbyder til en rimelig pris, men ingen laver forretning uden det kan betale sig og derfor vil vi først se nærmere på dette når vi har fået FinJet til, at afslutte sin del. Et sådant forslag vil komme til afstæmning på en generalforsamling, hvis vi finder det atraktivt.
2.3
Generelt er vores økonomi god, da vi fortsat ikke har udgifter på den daglige vedligeholdelse.
3.0
Vejfest 2009.
3.1
Festen forløb planmæssigt og selvom vejret så rigtig skidt ud dagene op til blev det acceptabelt, dog med undtagelse af for megen vind på starten af dagen. Det forhindrede ikke dette års arrangører som med hjælp af kassevogne, kampsten og pløkker der kunne holde selv den vildeste tyr, at rejse teltet. Der er vist kun een ting, at sige om denne dag, det er sørme synd for dem som ikke kunne deltage.....
3.2
Budgetet var sat til kr. 2.000 og blev realiseret med et forbrug på kr. 3.000. Vi skulle i år betale for lån af både grill og borde, men en mere økonomisk løsning til kommende vejfest er allerede fundet.
3.3
Der skal findes et nyt festudvalg til kommende generalforsamling.
3.4
En mere detaljeret mandskabsplan bør forelægge, da opsætning samt oprydning ikke kun påhviler den der ligger grund til. Dette var heller ikke tilfældet, men dagen derpå er det vigtigt med nogle tidsaftaler for en hurtig og effektiv oprydning.
3.5
Bestyrelsen vil gerne takke Møllen, Jakob nr. 11 og ikke mindst Gabi og Per for deres gæstfrihed til afholdelse af dagen. Det var jo anden gang festen blev afholdt hos Gabi og Per så det betyder i de fleste tilfælde, at der nu er tale om en tradition, men det påhviler det næste festudvalg, at finde ud af om dette nu også er rigtigt.
4.0
Diskusionsemner fra generalforsamlingen.
4.1
Hunde pigtogram købes. Det blev besluttet, at vi køber tre stk. og håber, at de vil blive respekteret fremover af alle der færdes i vores fælles område. Julie og Tina køber. Max. Kr. 500 pr. stk.
4.2
Et legendebørn pigtogram købes og sættes op ved indgangen til vores vænge. Vi henstiller selvfølgelig til ansvarsbevist kørsel i vænget, da mange børn færdes frit i området. Julie og Tina køber. Max. Kr. 1.000
4.3
Grunejerforningen har ikke vedligeholdelses pligten på de ubebyggede grunde og med tidligere fremsendt brev til de enkelte grundejere om opfordring til, at holde grundene rene må vi konstatere, at dette ingen effekt har haft. Vi kan ikke foretage os noget, dog fremsender vi en ny opfordring, men de omkringliggende huse som måtte være generet af ukrudts spredning mm. kan selv prøve, at rette henvendelse til de enkelte grundejere i håb om en mere efektiv opfordring.
4.4
Da der er stillet tvivl om lovlig udførelse af ”Vejkassen” overholdes, er der bestilt en borreprøve. Rune klarer denne sag.
4.5
Vanbassin. Det er desværre ikke lovpligtigt, at indhegne overflade bassinet, som er placeret i den vestlige del af vores område. Derfor vil bestyrelsen som aftalt hjemtage et tilbud på en låge til indfaldsvejen til bassinet via vores vænge. Dette vil ikke forhindre alt adgang til bassinet, men så skal man komme via sportsbanerne eller anden vej, som de mindste ikke færdes på. Vi hører selvfølgelig på en pris på indhegning af hele området. Rune klarer denne sag.
5.0
Finjet A/S
5.1
Bestyrelsen fremsender et infobrev med nærmere information vedr. Færdiggørelse af fællesarealer, vejbelægning, kantsten, belysning mm. Som det vil blive beskrevet i brevet er der en opgave i, at få rette kansten, derfor vil bestyrelsen tage kontakt til de berørte grundejere, som har defetkte kansten.
5.2
Bestyrelsen tager et samlet tilbud hjem på oprettelse af kansten som kan holdes op i mod Finjets priser. Torben er på denne sag.
6.0
Næste møde 10 august 2009. Mødet afholdes hos Torben nr. 13.
7.0
Evt.
7.1
Når vi har overtaget området og alt virker vil bestyrelsen se på om der kan laves en energibesparelse på vores gadelys.
Referat: Torben